Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Nyheder, information og teknik - ÅBEN sektion :: Information og nyheder

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Opfordring...
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Engel
05 mar 2015, 16:55:59

Registeret medlem #646
Oprettet: 03 okt 2011, 17:05:26

Postnr. og By: jylland

Kære alle på Fibronet.dk
Selv med de bedste kræfter, store interesse og dito intentioner går gassen altså lidt af ballonen og jeg har efterhånden svært ved at finde på nye ideer og tiltag for at få (mere) gang i "snakken"/aktiviteten herinde - og ikke mindst for at få fat i nye medlemmer/deltagere.
Til Jer faste som altid kommer ind og deltager - siger jeg bare tusind tak fordi I deltager
Jeg synes at det er så trist at logge ind - og se at her ikke er andre!

Har derfor tænkt på: Kunne man tænke sig at Jer, der kommer her på siden - og Jer der "kigger forbi" herinde,  -om I alle ville linke til siden?
Jeg mener, at I linker og evt. fortæller og gør opmærksom på siden, når I er på f.eks Facebook eller andre sider der måske omhandler lignende emner...

Der er jo mange af dem der kommer herind "som nye", men forsvinder igen fordi de ikke kan finde sig tilrette
og aldrig finder ud af hvad vi har at byde på her. De mangler "at her ER nogen", - nogen at "tale med"...
Der er masser af mennesker derude der har brug for støtte, gode råd og en "skulder at græde ved".
Dem vil vi jo så gerne hjælpe.

Her på siden ligger der så mange fantastiske "guldkorn" og super gode indlæg i diverse forums igennem mange års samlinger, som kan være til stor hjælp for alle nye der står midt i frustrationen over at have fået diagnosen.
Det kræver dog temmelig meget overblik og overskud at finde rundt i alle de indlæg der er - og som man måske slet ikke lige har.

www.fibronet.dk er ikke så let at finde frem til på nettet... (vi står langt nede på google) De fleste "nye" fortæller at de fandt herind ved et tilfælde efter at have suset rundt på nettet og finde noget om fibromyalgi.
Vi mangler nye medlemmer med fibromyalgi, som vil deltage og være med i debatterne og åbne nogle nye spørgsmål.

Har DU nogle gode ideer? så hører vi gerne
Billedresultat for nye SØGES!

[ Redigeret 05 mar 2015, 17:34:08 ]
Tilbage til toppen
Bette Pjok
05 mar 2015, 20:49:06
Administrator

Registeret medlem #1
Oprettet: 26 jun 2007, 16:55:48

Postnr. og By: 6372 Ravsted

Hej Engel

Et rigtig godt indlæg med rigtig mange gode tanker. Har selv gjort mig en hel del lignende tanker, med ønsket om at vi kunne blive en del flere der var mere aktive herinde.

Der er jo ingen tvivl om, at der er brug for et sted som dette. Det er der jo mange der har givet udtryk for. Men man skal jo også være aktiv og gøre noget, det er ikke nok at mene at det er et godt sted.

Vi har jo også en socialrådgiver delvist tilknyttet. Men på grund af efteruddannelseskurser m.m. har hun desværre ikke mulighed for at være her hele tiden. Men hun gør hvad hun kan for at være til rådighed med råd, vejledning og svar til spørgsmål.

Jeg har også gået og spekuleret rigtig meget på den der realtime chat. Men der er jo heller ikke megen fidus i at have en chat, hvis der sjældent er nogle at chatte med, fordi der er for få der er online samtidig. For at en chat kan være en succes kræver det jo dog at der er nogen der vil gøre af den.

Jeg håber at dit indlæg, sammen med min respons til det, måske kan animere flere til at komme med deres ideer og tanker til, hvordan vi kan gøre dette sted til et levende og aktivt sted igen.

Så kom gerne frem med jeres tanker og ideer, alle sammen.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Spurven
06 mar 2015, 11:06:17
Registeret medlem #372
Oprettet: 11 mar 2010, 09:01:54

Postnr. og By: Midtsjælland

Jeg synes også, at vi taber alt for mange - både nye og gamle. Og desværre har jeg ikke nogen mirakelløsning på problemet - jeg tænker, at hovedårsagen er, at vi taber til FaceBook, men da jeg ikke er på FB, ved jeg ikke, hvad det er, vi er oppe imod, eller hvad det er, FB kan gøre bedre end Fibronettet.

Et enkelt tiltag vil jeg dog foreslå - nemlig en "Velkommen-mail" til nye medlemmer, som de modtager straks efter, de er oprettet som medlemmer, en mail, som kort og klart fortæller, hvordan siden fungerer: hvordan svarer man i en tråd, hvordan opretter man en tråd, hvordan søger man et bestemt emne, hvordan ser man, hvem der gemmer sig bag medlemmernes navne (måske skulle der være en llille præsentationsboks på siden, hvor de, der er aktive på fibronettet har lagt en kort beskrivelse af sig selv, så nye medlemmer kan mærke menneskene bag?), samt fortæller at her kan man skrive om alt, hvad man har på hjerte, ingen spørgsmål er for dumme eller for underlige.

Derudover kan jeg kun opfordre alle til at være mere aktive herinde - det er medlemmerne, som skaber siden og dermed også den følelse af fællesskab, som siden gerne skulle udstråle.

Knus fra

Tilbage til toppen
Spurven
06 mar 2015, 11:10:23
Registeret medlem #372

Et lille PS - måske forsiden skulle have nogle ændringer? Det første, man ser, er en opfordring til at betale til sidens vedligeholdelse - det kunne evt. komme længere ned sådan, at det første man ser, er en beskrivelse af siden og alt det gode Fibronettet indeholder og tilbyder?

Knus fra
Tilbage til toppen
Engel
06 mar 2015, 11:31:34

Registeret medlem #646

Ja, ja og jaaaaaa... Dejlig respons fra Bette Pjok og Spurven.
Kom gerne med flere meninger...

Jeg kan kun give Spurven ret i hendes anskuelser, da jeg selv har haft samme tanker som jeg også har delt med Bette Pjok tidligere.
Alt det "tekniske"/praktiske og besværet med at flytte rundt på de enkelte "kasser", så som "Betalings/donor- kassen" og andet, er ikke så lige til, så vidt jeg har forstået.
Jeg har også foreslået at vi ændrer logoet foroven på siden og "pynter" løbende f.eks. med små fotos og figurer på forsiden, men det er heller ikke muligt. Alt det koster nogle dyre programmer, som vi ikke har.

Jeg kan også synes at det jo er det første man ser når man logger ind. Ja også når man ikke logger ind, for det er der åbenbart også mange der gør. De er dog så fraskåret at kunne læse indlæggene i den lukkede sektion.

En automatisk Velkomst-mail/hilsen til nye er også en god ide, - men tænk, det troede jeg faktisk at de fik
om ikke andet, så ser jeg altid Majbrit være sød til at fortælle lidt i hendes velkomst til nye.
Det er en god ide at der i den kunne stå nogle korte og klare anvisninger om hvordan man bruger siden.

Selv er jeg heller ikke på Facebook, så der ved jeg heller ikke hvad sker. Jeg kan dog huske at Dansk Fibromyalgi Forening har lukket deres profil derinde sidste år.

LAD DEBATTEN FORTSÆTTE....

Billedresultat for lærken Lærken - en lille grå undseelig fugl.
Jeg var så heldig både at se og høre dens smukke sang her til formiddag... Så indfinder mit forårs-humør sig
og det glæder og varmer langt ind i sjælen at høre den lille fugls store stemme med klokkeklare toner, når den hænger højt oppe over markerne og synger dejligt om forår og sommer

[ Redigeret 06 mar 2015, 17:55:24 ]
Tilbage til toppen
Bette Pjok
06 mar 2015, 17:50:58
Administrator

Registeret medlem #1
Oprettet: 26 jun 2007, 16:55:48

Postnr. og By: 6372 Ravsted

Så har jeg lavet lidt ændringer på forsiden.

Er der en der kan kreere en "velkomsttekst" til at sætte øverst på siden. Den må ikke være alt for lang, altså kort og præcis (ca. 5-10 linier vil jeg tro).
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Engel
06 mar 2015, 17:57:35

Registeret medlem #646

Men se nu der!...Bette Pjok har tryllet Hurraaaaa....
Det ser allerede meget bedre ud på forsiden.
Mht. velkomst-tekst, så vil jeg holde mig lidt tilbage og lader gerne andre  komme til "der lige kan det der"
Tilbage til toppen
Spurven
06 mar 2015, 22:46:45
Registeret medlem #372

Fine ændringer på startsiden, Bette Pjok! Super-dejligt!

Jeg vil gerne forsøge at lave den omtalte tekst, men I må have lidt tålmodighed - her i weekenden sker der lidt for meget til, at jeg kan koncentrere mig om det, men i hverdagene i næste uge skulle der gerne være ro igen.

Knus fra

[ Redigeret 06 mar 2015, 22:47:59 ]
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF