Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Generel debat - ÅBEN sektion :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Træning? kost?
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
maria306ep
08 jul 2014, 09:42:26
Registeret medlem #978
Oprettet: 08 jul 2014, 09:03:15

Postnr. og By: 4800 Nykøbing F

Jeg er ny herinde, og har fået min fibromyalgi diagnose i december 2013.

Jeg har ikke ændret noget efter jeg fik diagnosen, for hvad skal ændres?!
Eller jo, jeg er stoppet med massage, selvom det nu var rart med massage, men det er nu også mange penge at smide 3-400 kr hver uge til massage. De var svære nok at finde i budgettet, men massagen var kun med til at holde smerterne nede, troede ellers de ville gå væk på et tidspunkt, når jeg fik massage.

Træningscenter er ikke mig, så jeg nøjes med nogle gåture og skal til at cykle igen. Har solgt vores 2 herreracere som jeg kørte på, og købt en god damecykel hvor jeg sidder ret op med ryggen istedet for nærmest at ligge ned. Valgte blev denne cykel:
http://nordiskcykler.dk/images/cykler/damecykler/1243cremefarvenouveau.png

Vi havde snakket om en el-cykel til mig, men vi blev enige om, at sådan en kunne vi altid købe, hvis vi følte det var nødvendigt.

Så spiller jeg lidt wii, hvor jeg får rørt mig også.

Hvordan træner i andre? hvis I altså kan træne.

Selvom jeg har smerter, er jeg fast besluttet på at jeg skal have rørt mig, for ikke at sidde at falde hen. Har nemlig hørt om andre med fibromyalgi, som enten sidder i sofaen eller i sengen fordi de har ondt. Her er jeg nok lidt stædig og tænker, at smerterne ikke skal bestemme. Jeg tænker også at det er vel med at holde sig i gang så vidt det er muligt selvfølgelig?!

Er der nogle som har erfaring med at ændre på kostvaner?
Hvis ja, hvad virker så for jer?
Jeg både spiser og drikker det samme efter jeg fik stillet diagnosen.

Tak for du ville læse mit indlæg, og god dag

[ Redigeret 08 jul 2014, 09:42:50 ]
Tilbage til toppen
The Red Rose
22 jun 2016, 16:20:20
Registeret medlem #1090
Oprettet: 21 mar 2016, 18:02:15

Postnr. og By: 9220 Aalborg øst
også ret ny. Fik at vide af reumatologen at jeg skulle undgå koffein. Han anbefalede træning som svømning, gang og cykling. Jeg har god gavn af at svømme, mærker ikke smerterne så meget i vandet. Q10 (3x100mg) hjælper lidt på mine smerter og træthed og jeg sover bedre. Men ellers er jeg ikke nået så langt endnu heller
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF