Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Generel debat - ÅBEN sektion :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Fik et langt bedre liv!
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Bette Pjok
23 maj 2014, 08:22:59
Administrator

Registeret medlem #1
Oprettet: 26 jun 2007, 16:55:48

Postnr. og By: 6372 Ravsted

Denne artikel kunne måske have interesse:

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at det vi fylder vores krop med, har betydning for hvordan vi har det. Uden dermed at sige, at vi kan helbredes for fibromyalgi, men mange kunne jo nok få det bedre, hvis vi var langt mere opmærksom på, hvad det er vi spiser og drikker m.v.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Spurven
31 maj 2014, 15:31:28
Registeret medlem #372
Oprettet: 11 mar 2010, 09:01:54

Postnr. og By: Midtsjælland

Som jeg har skrevet om før, så kan jeg kun skrive under på, at kosten kan gøre en kæmpe forskel. Hvis jeg ikke selv havde oplevet det, ville jeg næppe have troet på det. Jeg lever ikke selv 100% raw, men en slags kombination af raw og almindelig sukkerfri vegansk kost. Hvis jeg ikke havde en familie, som synes, der skal varm mad på bordet hver aften, havde jeg unden tvivl forsøgt at øge andelen af raw food.

Knus fra

Tilbage til toppen
Bette Pjok
31 maj 2014, 16:42:28
Administrator

Registeret medlem #1

Hej Spurven

Godt at se, at jeg ikke står helt alene med det synspunkt at vore mad- og spisevaner har stor betydning for vores helbredstilstand.

Når vi tænker på, hvor mange tilsætnings-, smags-, konserverings- og farvestoffer m.m. der tilsættes vores mad, så er der da ikke noget at sige til, at mange forskellige sygdomme over tid vil blive mere og mere udbredte. Det kan heller ikke undre, at det kan være svært at afgøre hvor disse sygdomme egentlig kommer fra, for den "forgiftning" vi alle udsættes for, sker jo i "det stille" og i meget små doseringer.

Jeg håber virkelig at vore politikere snart får øjnene op for, hvor skadeligt alle disse tilsætninger er. Der er jo reelt set ikke ret mange af disse der er nødvendige i fødevareproduktionen, HVIS fødevareproducenternes hensigt var at producere først og fremmest de sundest mulige fødevarer. Desværre ser vi jo, at det er især kortfristet og hurtig profit der "driver værket".

Tilbage til toppen
Hjemmeside
Spurven
01 jun 2014, 00:58:32
Registeret medlem #372
Oprettet: 11 mar 2010, 09:01:54

Postnr. og By: Midtsjælland

Det er et stort problem, at der er store økonomiske interesser både i fødevareindustrien og i medicinalindustrien. Fødevareindustrien vil aldrig indrømme at den voldsomme forarbejdning af vores ellers så sunde fødevarer samt tilsætningsstofferne skader os - og medicinalindustrien lever jo af at fortælle os, at den kan rette op på de skader, der er sket, samt at den også har midlerne mod de bivirkninger, medicinen har, så vi ender med at spise os syge i dårlig mad og blive endnu sygere af den medicin, vi tager for at rette op på det.

Ja, det er lidt hårdt sat op, det ved jeg, men overdrivelse fremmer forståelsen.

Men du har da helt ret i, at det er som en langsom forgiftning, og så længe lægerne kun vil måle det, de plejer at måle, og ikke ønsker at vide, hvad der foregår på celle- og molekyleniveau, vil der sikkert komme endnu flere mennesker til, som har det dårligt men alligevel "ikke fejler noget" .... bare fordi vores sundhedssystem ikke er gearet til disse sygdomme og til at undersøge på nye måder.

[ Redigeret 01 jun 2014, 12:20:46 ]
Tilbage til toppen
Bette Pjok
01 jun 2014, 08:50:37
Administrator

Registeret medlem #1

Det er ikke spor hårdt sat op, det du skriver. Det er en meget præcis beskrivelse af hvad der foregår.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Lise
03 jun 2014, 08:38:51
Registeret medlem #293
Oprettet: 15 jul 2009, 09:08:27

Postnr. og By: Midtjylland

Hej Bette Pjok og Spurven.

Jeg er fuldstændig enig - der skal noget gode madvarer til for at få eller bevare et godt helbred !!

Jeg har været svært forgiftet/belastet af tungmetaller og som følge deraf meget sensitiv overfor mange ting.....madvarer, dufte, lyde, medicin osv. Forlængst har jeg opdaget at min krop har bedst af det naturlige......er på ingen måde fanatisk men forsøger at holde den lidt sunde livstil.........

For 20år siden betalte jeg en formue for at få renset tungmetaller ud af kroppen. Det forgik hos kompetente læger som Bruce Kyle og Knut Flytlie. Havde jeg ikke gjort det havde jeg ikke haft et liv overhovedet idag.

Syns det er godt der er kommet mere focus på forgiftninger i kroppen, om det kommer fra madvarer, amalganplomper......... Så ønsker vi også at lægerne er mere OBS på det og ikke kun stirrer sig blinde på de sædvanlige blodprøver og medicin.

Knus Lise

Tilbage til toppen
Nynne
06 jun 2014, 20:14:26
Registeret medlem #851
Oprettet: 01 jul 2013, 16:17:01

Postnr. og By: Nordjylland

Jeg er meget enig i at kosten betyder en masse. Dog er jeg ikke på nogen form for diæt, men holder mig mest til gode danske råvarer.
Da jeg for godt 11 år siden var indlagt, sad jeg sammen med andre i opholdsstuen. Den ene fortalte om en ansat på en småkagefabrik. Der skulle tilsættes noget konserveringsmiddel eller hvad det nu var. Han spildte lidt på sine sko.....og det ætsede hul i skoen. Og den slags stærke sager får vi vist meget af i meget af det vi køber som færdige produkter.
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF