Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Anmeldelser af bøger, film m.v. om Fibromyalgi - ÅBEN sektion :: Bøger, Film, DVD m.v. om Fibromyalgi

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Min vej gennem det danske sundhedsystem - vor herre bevares af Lenam
Gå til side  1 2 3 4
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Spurven
28 feb 2013, 12:24:50
Registeret medlem #372
Oprettet: 11 mar 2010, 09:01:54

Postnr. og By: Midtsjælland

Hej Lenam!

Du kan tro, jeg har læst din bog - og det har jo været med meget blandende følelser.

For det første er jeg vildt imponeret over, at du har magtet den kæmpe store opgave, som det jo har været både at få læst alle papirer og notater igennem og få det sat sammen til en læseværdig fortælling - det er en større opgave, end man sådan lige forestiller sig, også fordi man jo rent følelsesmæssigt hives igennem forløbet endnu en gang, og puha, det er noget, der trækker tænder ud!

For det andet kan man jo ikke undgå at leve sig ind i din og din families situation, det har virkelig været nogle forfærdelige år og ind imellem surreallistiske oplevelser, I har været igennem. Jeg føler virkelig med jer, men jeg må da også sige, at I har tacklet det hele så flot. Godt du igennem det hele har følt din families støtte og opbakning, for den har været guld værd. Og godt du igennem det hele har bevaret din gode stædighed, så du både slap igennem systemets ydmygelser og fejltagelser samt fik sat ord på, så andre kan læse og lære af det.

For det tredje giver læsningen af bogen jo også anledning til, at man selv kigger tilbage på det forløb, man har været igennem - det ripper op i nogle følelser, ikke i nogle specielt positive nogle af slagsen, må jeg sige, og jeg må jo ganske som din bog siger det, give dig helt ret: Det danske sundhedssystem - Vorherre bevares!!!

Det er rigtig godt, at du har sørget for, at også de involverede har fået bogen. Om de så læser den, det er jo op til dem selv, men hvis de gør, håber jeg virkelig, at de forstår, at der er meget, som kunne rettes op på og forbedres i vores sundhedssystem.

Jeg har lige haft min veninde på besøg, hun er sygeplejerske og er for kort tid siden kommet hjem fra udlandet, hvor hun har arbejdet i mere end 10 år. Det har været en noget rystende oplevelse at komme hjem til det danske sygehusvæsen igen, for holdningen til patienterne har været en ganske anden dér, hvor hun har været, end den generelt er her i landet. Jeg viste min veninde bogen, og hun bladrede lidt i den og læste lidt hist og her, og det gav netop anledning til en snak om, hvordan nogle læger og sygeplejersker behandler de patienter, de burde hjælpe så godt som overhovedet muligt, men hvor disse patienter desværre møder en holdning til mennesker, som ikke burde kunne eksistere i et sygehusvæsen.

Jeg vil sige dig tak, Lenam, fordi jeg føler, at du i din bog jo også taler på vegne af alle os, der i mødet med sundhedsvæsenet lige som du ikke har fået den behandling, som vi burde have haft. Din bog forsøger at råbe de ansvarlige op, og jeg håber da, at de i det mindste læser en smule i den, og at det så vil give anledning til en smule eftertanke.

Jeg har sagt det før, men jeg gentager gerne mig selv: Godt gået, Lenam!

[ billede slået fra ]

Store knus
fra
[/html]
Tilbage til toppen
Lenam
28 feb 2013, 13:55:48
Registeret medlem #207
Oprettet: 11 sep 2008, 15:23:39

Postnr. og By: Esbjerg N.

Hej Spurven!

Flot tilbagemelding!

Jeg tror gerne, der med bogen kan skabes nogle debatter rundt omkring i det ganske land. Det kan på mange måder være sundt. 

Vi skal helst have de rigtige personer involveret, for at der sker ændringer. 
Bare nogle af de implicerede parter vil tage deres egen gøren og laden til efterretning, så vil meget være opnået, for de næste i systemet!

Endnu en gang tusind tak for de pæne ord.

Kærligst Lenam

[ Redigeret 28 feb 2013, 13:57:59 ]
Tilbage til toppen
Bodil
28 feb 2013, 19:21:10
Gæst

Lenam det var da skønt at din bog blev omtalt i avisen, kan da godt forstå du blev overrasket, når du ikke vidste det ville komme.
Jeg er lidt flov, men har altså ikke fået læst hele bogen endnu, men jeg duer ikke til at læse, kan ikke rigtig koncentrere mig. Fibhjernen driller.  Men det jeg har læst er både godt skrevet og virkelig skræmmende, så meget du søde ven har gået igennem.
Vh Bodil 
Tilbage til toppen
Lise
28 feb 2013, 19:49:21
Registeret medlem #293
Oprettet: 15 jul 2009, 09:08:27

Postnr. og By: Midtjylland

Jeg har også haft stor glæde af at læse din bog Lenam

Det har også hos mig "ribbet op" i hele mit sygedoms forløb på en positiv måde. Jeg har mange gange gennem læsningen åndet lettet op og tænkt JEG ER IKKE ALENE omkring de oplevelser og følelser der kommer igennem hele afklarings og sygdomsforløbet.  

Oplevelser omkring undersøgelser - lægebesøg og arbejdsprøvninger er super godt beskrevet. Du har fået det hele med

Du har lavet et grundigt og super godt stykke arbejde

Jeg er sikker på at bogen vil hjælpe andre der skal igennem hele denne proces.

Jeg kan varmt anbefale at læse bogen

Knus Lise

[ Redigeret 28 feb 2013, 19:50:02 ]
Tilbage til toppen
Lenam
01 mar 2013, 23:07:27
Registeret medlem #207

Hej Bodil & Lise!

Også tak til Jer for de pæne ord.

Ja, nogle vil helt sikkert kunne identificere sig selv med mange af bogens hændelser. Det være sig på både godt og ondt.

For eget vedkommende har jeg helt sikkert også fået rigtig mange ting godt og grundigt bearbejdet undervejs. Også mange af de ting, som allerede var glemt og fortrængt. Det blev lige "hentet" frem igen.

Men tusind tak fordi I er flere, der har bakket op omkring bogen.

God weekend.

Kærligst Lenam

Tilbage til toppen
Lenam
18 apr 2013, 23:12:32
Registeret medlem #207

Hej Venner!

Jeg venter et nyt parti bøger hjem i morgen, hvis der er nogle/flere, som er interesserede.

Jeg tilbyder at signere og sende bøgerne incl. fragt til 229,-kr., hvilket er bogens normale udsalgspris.

Skal den sendes, som gave til andre(blomst, morsdagsgave osv.), pakker jeg den gerne pænt ind.

Send mig blot en PB(privat besked), så finder vi ud af det.

Kærligst Lenam

[ Redigeret 18 apr 2013, 23:13:59 ]
Tilbage til toppen
Lenam
13 jun 2013, 16:32:39
Registeret medlem #207

Vedhæftet en kopi af en "Boganmeldelse" skrevet af Elsebeth Lørup Hoff fra Dansk Fibromyalgiforening. Kærligst Lenam.

Min vej gennem det danske sundhedssystem - Vorherre bevares!
Oplevet og skrevet af Lena Mortensen.

Lena Mortensen har skrevet en bog om hendes oplevelser og erfaringer gennem sundhedssystemet. 
Det er en meget personlig beretning, som underbygges af afskrifter og bilag fra undersøgelser, samtaler, ressourceprofil og sagsakter.
Lena Mortensen fik i 2000 en arbejdsskade og i 2008 diagnosen fibromyalgi. Forløbet har været en lang kamp om manglende anerkendelse og mistænkeliggørelse i de forskellige systemer, som ikke understøtter hinanden men derimod modarbejder, fordrejer eller omformulerer andre faggruppers vurderinger til stor skade og frustration for Lena Mortensen.
Mange mennesker med fibromyalgi har oplevet samme behandling og frustrationer, som beskrives i bogen. 
Samtidig er bogen en kritik af, hvordan vores sundhedssystem behandler mennesker, der er syge og at selve systemet, og den måde det fungerer på, er med til at forværre tilstanden og kan virke nedbrydende på de mennesker der har brug for sundhedssystemet.

Bogen er på 262 sider og udgivet af kahrius.dk Forlagsaktieselskab 2013.Vejl. udsalgspris: 229 kr.Der kan læses mere om bogen på: http://www.minegenbog.dk/books/min_vej.php

[ Redigeret 13 jun 2013, 16:34:44 ]
Tilbage til toppen
Lenam
31 okt 2013, 17:56:35
Registeret medlem #207

Kære Venner!

Fredag d. 8. november 2013, vil jeg fra kl. 11-12.30 være at finde på bogmessen i Bellacentret.

Det være sig i hal C3 på stand nr. 008(kahrius' forlag), hvorfra der sælges og signeres bøger.

Så skulle nogle af Jer dukke op på messen, så giv Jer gerne lige til kende. Det kunne være dejligt at få sat et ansigt på mange af Jer.

Jeg sælger også stadig bøgerne herhjemme fra, så sig til, hvis I er interesserede.

Kærligst Lenam
Tilbage til toppen
majbrit
01 nov 2013, 06:51:26
Registeret medlem #312
Oprettet: 07 sep 2009, 19:45:35

Postnr. og By: 8850 bjerringbro

Hej Lenam

Også her har det gjort indtryk at læse din bog,for selvom det efterhånden er længe siden jeg var i gemmen det kommunale system er det ikke blevet bedre med årene.

Jeg kan varmt anbefale andre at læse den ,for du har formået at skrive den på en let forståelig måde.

Det lyder spændene med bogmessen,held og lykke til.

Knus Majbrit
Tilbage til toppen
Bette Pjok
01 nov 2013, 08:00:31
Administrator

Registeret medlem #1
Oprettet: 26 jun 2007, 16:55:48

Postnr. og By: 6372 Ravsted

Ogjeg kan kun varmt anbefale andre at læse denne bog om de horrible ting systemet udsætter syge mennesker for.
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Gå til side  1 2 3 4  

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF