Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Generel debat - ÅBEN sektion :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
"Attacks - Anfald" Kender i det ?
Gå til side  1 2
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Punto
15 apr 2012, 19:02:34
Registeret medlem #419
Oprettet: 01 aug 2010, 19:56:40

Postnr. og By: 6400

Kan man få et fib anfald ?
Jeg kan prøve at forklare. Mandag vågner jeg og det er ligesom sengen hiver mig tilbage. Jeg kæmper mig op og har hovedpine, jeg sumper rundt, får kaffe og prøver at vågne jeg kan næsten ikke hænge sammen. Træt, svimmel, krafteløs, muskeltræt. Sidder og sumper i sofaen, midt på dagen må jeg bide i æblet og lægge mig. om aftenen må jeg gå i seng kl. 21.00. Jeg har ikke haft smerter som sådan andet end hovedpine, men træt, svimmel, utilpas, muskeltræt etc. Det varede så også tirsdag, onsdag og torsdag. Først fredag fik jeg det godt igen. Så godt som en fibber nu kan have det.
Findes der sådan nogle "anfald" ? og kan man læse om det nogle steder. Eller kunne det bare være noget andet.
Jeg har spurgt på fb, men det virkede ikke som om de forstod mig helt.
Tilbage til toppen
Lise
15 apr 2012, 19:23:29
Registeret medlem #293
Oprettet: 15 jul 2009, 09:08:27

Postnr. og By: Midtjylland

Hej Punto.
Vi har også herhjemme haft det som du beskriver. Hovedpine, kvalme og en ubeskrivelig træthed. Flere af min mands arbejdskammerater har også haft nogle dage hjemme med samme symptomer, så det kan være en virus du har haft besøg af.
Godt du igen har fået det bedre.
Knus Lise

[ Redigeret 16 apr 2012, 09:29:21 ]
Tilbage til toppen
JEN
15 apr 2012, 19:57:36
Registeret medlem #8
Oprettet: 01 jul 2007, 13:17:16

Postnr. og By: Falster

Hej Punto
Kender til sådanne dage/perioder - jeg har observeret, at det ofte kommer, når jeg glemmer at lytte til min krop og overanstrenger mig - gør meget mere end jeg egentligt godt ved, at jeg og kroppen min ikke kan klare - æv.

Da jeg i dag havde spist morgenmaden, måtte jeg også opgive og placere mig i sofaen med tæpper og hovedpine - jeg rystede af kulde og en slem kvalme og hovedpine. Faldt i søvn og dette hjalp på kvalmen og kulden.
Da jeg tidligere har haft dette, ved jeg, at jeg enten kan være heldig og det kun er i dag, men det kan også fortsætte i morgen, når jeg atter står op.
Hilsen JEN
Tilbage til toppen
Engel
17 apr 2012, 10:30:20

Registeret medlem #646
Oprettet: 03 okt 2011, 17:05:26

Postnr. og By: jylland

Hej Punto. Også jeg kan nikke genkendende til disse symptomer. Jeg har siden nov. 2011 haft ca. et smerte-attack pr. måned. De kommer som ud af den blå luft - og varer 1 - 5 dage, hvor man ikke er til noget som helst og har ondt. Jeg har måttet overgive mig til igen at tage medicin (Amitriptylin) og det tager forhåbentlig "toppen" af det. Jeg kan få små kramper inde i arme og ben når jeg går i seng og det varer noget inden jeg kan sove. Og så gør det ondt i hele kroppen - ligesom det sidder i muskler, led og knogler - ja sådan føles det. Man er træt træt  - hovedet summer og man får intet lavet. I de dage er det bare med at passe godt på sig selv og det kan endda tage nogle dage at "komme på ret køl igen". kh Engel

[ billede slået fra ]
Tilbage til toppen
Goldie87
26 jan 2013, 21:59:41
Registeret medlem #776
Oprettet: 26 jan 2013, 03:02:47

Postnr. og By: Stege
Jeg kender det! I perioder har jeg hamrende ondt, og min krop er fuldstændigt udmattet. Jeg kan f.eks ha så ondt i min hånd og arm, at jeg ikke kan holde ud at snakke i tlf, eller åbne en dør. Kan ikke andet end at ligge i sofaen. Er så afkræftet at det er hårdt bare at løfte armen for at række ud efter et glas, min mobil, fjernbetjening, osv. Det varer i nogle dage, og aftar så til lidt mildere smerter igen igen.
Jeg er stadig kun i udredning, men der er mistanke om fibro.
Tilbage til toppen
PeacefulAngel
29 jan 2013, 22:12:30
Registeret medlem #745
Oprettet: 30 sep 2012, 19:27:18

Postnr. og By: 8800

Jeg tror på, at man kan få anfald af fibromyalgi. Det virker i hvert fald sådan påmig en gang i mellem. Jeg kan gå og have det fint (så fint som man nu kan have det med denne sygdom) og så pludselig rammes jeg af kraftig træthed, muskeltræthed og hovedpine med mere. Jeg har nærmest sådan en influenza agtig tilstand, uden at have influenza. Jeg tror på, at det er fribromyalgien der gør at jeg har det sådan. Jeg får nemlig også sådan at folk ikke skal rører ved mig, fordi det gør bare så ondt, når de gør det og det skyldes jo fibromyalgien. 
Tilbage til toppen
smiley
01 feb 2013, 16:54:23
Registeret medlem #511
Oprettet: 25 jan 2011, 15:28:12

Postnr. og By: 4000

ja... jeg har det også sådan at udover den almindelige hverdag med konstante smerter og træthed, så kommer der også " attacks" her... nogen gange ud af det blå uden at vide hvorfor  og andre gange kommer det efter en lille overbelastning.

I mandags var jeg f.eks. på lillebitte tur i enkelte små butikker med min datter i en times tid.. hvilket er rimeligt lang tid for mig, men denne dag synes jeg det gik rimeligt, ihvertfald halvdelen af tiden.. resten af tiden blev benene tunge og trætte, fødderne gjorde meget ondt til sidst, alt i alt dødtræt, men fin tur Lige siden har jeg betalt regningen, hoooold da op jeg har bare ondt i hele kroppen uden undtagelser, særligt idag og igår har været slemme, holder dårligt ud at flytte rundt på mig selv og er ustyrligt træt, hovedpine.. øv..håber snart stormen er redet af :/

Knus Smiley
Tilbage til toppen
Bodil
02 feb 2013, 16:00:50
Gæst

Jeg kender desværre også alt for godt disse attaks, det er dem der forværrer vores almene tilstand, så jeg forsøger på ikke at overanstrenger mig selv med mindre vigtige ting, da jeg risikerer at få det dårligere for livstid af det, ikke bare for nogle dage men for altid. 
Det er jo det jeg har skrevet massevis af gange herinde. Pas på i ikke overanstrenger jer, det kan i blive dårligere af.
Venlig hilsen fra Bodil
Tilbage til toppen
Mælkebøtten
10 feb 2013, 13:52:13
Registeret medlem #673
Oprettet: 04 jan 2012, 13:20:42

Postnr. og By: Tørring

Åh, ja det kan også jeg nikke genkendende til..
Jeg har med jævne mellemrum den form for attack.. Lige nu feks.. 

Jeg har i de sidste dage haft så ondt, at jeg har lagt på sofaen og tænkt ; Skyd mig dog!!! 

Men jeg ved jo at vi kommer igennem det, og ude på den anden side, finder vi en måde at leve med det igen. Det kan være kroppen "falder" tilbage til sit gamle leje, men det kan også være at der er kommet yderligere komplikationer/smerter til..

Uanset hvad - ja så finder vi en måde hvorpå vi igen kan leve med et smil på læben!!

Jeg kan kun sige ; Jeg føler med jer alle som har disse attacks, for det dræner da virkelig en for alt..

Knus 
Tilbage til toppen
Bodil
10 feb 2013, 16:12:17
Gæst

Et meget forsigtigt knus er på vej retur til dig søde mælkebøtten. Tænker så tit på dig og især hvordan det går dig på dit arbejde? 

Håber ikke nogen af os får det dårligere af denne vinters mange attaks.

Selv jeg som ellers holder af vinteren, har haft det slemt i år...

Vh Bodil
Tilbage til toppen
Gå til side  1 2  

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF