Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Anmeldelser af bøger, film m.v. om Fibromyalgi - ÅBEN sektion :: Bøger, Film, DVD m.v. om Fibromyalgi

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Smertehåndtering
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Jytte
10 sep 2010, 09:06:49
Registeret medlem #394
Oprettet: 31 maj 2010, 11:11:08

Postnr. og By: 3390 Hundested
Jeg har lånt et par bøger på biblioteket om smertehåndtering, som jeg varmt vil anbefale til jer, hvis I ikke allerede har læst dem:

"Kroniske smerter - kan man lære at leve med det?" - Søren Frøhlich
(han medvirker på dvd'en om fibromyalgi og er ansat på Herlev Hospitals smerteklinik. Rigtig god bog.

Så er jeg lige gået i gang med en anden bog, som tegner rigtig godt. Der er et helt smertehåndterings-program og mange øvelser, som skulle hjælpe en til at få bedre kontrol over smerterne. Jeg er ikke nået så langt endnu, men synes det, jeg har læst, er rigtig godt, så jeg vil ikke vente med at anbefale den:

"Smertehåndtering" - Dennis C. Turk & Frits Winter

Den beskriver også mange af de problematikker, vi skriver om her - og gode råd omkring det.

God læselyst!

Jytte

Tilbage til toppen
Spurven
10 sep 2010, 10:00:31
Registeret medlem #372
Oprettet: 11 mar 2010, 09:01:54

Postnr. og By: Midtsjælland

Hej Jytte!

I tråden "Kan man lære at leve med det?" kan du se flere anbefalinger af Søren Frølich's bog. Og du har ret - det er en rigtig god bog. Jeg har lige lånt den igen på biblioteket, for at genlæse den, nu hvor jeg har det rigtig skidt.

"Smertehåndtering" har jeg også læst - men den har jeg lidt blandede følelser for. Der står rigtig meget godt og klogt i bogen - men et eller andet sted, synes jeg, den taler ned til mig. Den forudsætter på en eller anden måde, at jeg har opgivet det hele og bare ligger på sofaen hele dagen, og at jeg derfor skal trækkes op fra et nul-punkt. Men der er jeg bare ikke - jeg forsøger desperat at klamre mig til det, jeg har og kan, og mit døgn er bare ikke langt nok til også at indbygge alle de øverlser, der anbefales i bogen. Derudover er dens amerikanske baggrund nok for tydelig, den er efter min mening ikke omskrevet nok til danske forhold. Men når det er sagt, så vil jeg bestemt også give den den ros, at den beskriver mange af de problemer, vi slås med, og den giver mange gode råd.

Knus fra
Tilbage til toppen
Anette H
11 sep 2010, 10:34:18
Registeret medlem #432
Oprettet: 01 sep 2010, 09:40:46

Postnr. og By: 8250 Egå

Hej Spurven.

Du kunne evt. plukke nogle af øvelserne ud, som du mener, at kunne bruge til noget, og så prøve dem af.

Jeg ved ikke om det er muligt, men det var også bare et
forslagwink.png.

Anette H

Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF