Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Generel debat - ÅBEN sektion :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
anbefal en speciallæge
Gå til side  1 2
Bestyrer: Bette Pjok, Smukke
Ophavsmand Indlæg
Mia
05 nov 2007, 22:49:11
Registeret medlem #64
Oprettet: 09 okt 2007, 20:44:34

Postnr. og By: Midtjylland

Ja nu skal jeg jo igang med endnu nogle undersøgelser, så vi kan få overbevist den lægekonsulent om, at jeg HAR fibromyalgi...
Men er der nogen der kan anbefale en god speciallæge, som ikke har 3 års ventetid (jeg har jo kun max. ½ år fra nu af)
Det må gerne være en i jylland (midt/vest/øst) Men hvis der findes en et andet sted er jeg selvfølgelig villig til at køre efter det...

Kærlig hilsen Mia
Tilbage til toppen
Estermarie
05 nov 2007, 23:04:14
Registeret medlem #17
Oprettet: 07 jul 2007, 13:10:19

Postnr. og By: Løgstør
 Jeg vil da gerne anbefale Heine Svarre på Sygehus Nord i Ålborg. Hvis du får din sagsbehandler til at henvise kan du komme til i løbet af et par måneder.
Tilbage til toppen
Mia
05 nov 2007, 23:30:15
Registeret medlem #64

Estermarie skrev ...
Jeg vil da gerne anbefale Heine Svarre på Sygehus Nord i Ålborg. Hvis du får din sagsbehandler til at henvise kan du komme til i løbet af et par måneder.

Super, det lyder rigtig godt, så vil jeg lige snakke med min læge i morgen, det er nemlig ham der skal henvise mig.
Tak for det smile.png

K.h Mia
Tilbage til toppen
mormor54
06 nov 2007, 06:51:50
Registeret medlem #41
Oprettet: 15 aug 2007, 06:00:37

Postnr. og By: sønderjylland
Hej Mia
 Preben Overgård Nielsen i Århus er meget åben omkring fib. Ventetiden er kun et par mdr. Jeg har været der to gange og begge gange kun ventet ca en måned.
Anden gang var også for at fortælle kommunen at det altså helt bestemt var fib. Det var meget tydeligt at han var vant til at kommunen tvivler for han sagde "så må vi jo skrive det så der slet ikke er noget at være i tvivl om denne gang"
Tilbage til toppen
webbelin
06 nov 2007, 12:34:24
Registeret medlem #31
Oprettet: 18 jul 2007, 20:35:07

Postnr. og By: Nordjylland
Dette kan blive en rigtig god katalog
Tror mange vil blive rigtig glade for det.
[ billede slået fra ]
Bente Samsøe-Daneskiold fra fredriksberg hospital er heller ikke så dumt endda.
Hun hører jo til blandt de førende forskere inden for fibromyalgi.

[ Redigeret 06 nov 2007, 15:24:05 ]
Tilbage til toppen
Mia
06 nov 2007, 14:46:39
Registeret medlem #64

mormor54 skrev ...
Hej Mia
Preben Overgård Nielsen i Århus er meget åben omkring fib. Ventetiden er kun et par mdr. Jeg har været der to gange og begge gange kun ventet ca en måned.
Anden gang var også for at fortælle kommunen at det altså helt bestemt var fib. Det var meget tydeligt at han var vant til at kommunen tvivler for han sagde "så må vi jo skrive det så der slet ikke er noget at være i tvivl om denne gang"

Orv det er godt nok sjovt, for det var netop ham jeg var hos første gang. Det tog ca. 2 minutter, han gad ikke engang mærke på mig, trykkede bare et par forskellige steder, og sagde så at det da nok godt kunne være fibromyalgi. Foreslog mig at prøve med svømning, det kunne sikkert hjælpe...
Og i mine papirer gjorde han mere ud af at beskrive hvor svær fib var for en sygdom, fordi man jo ikke kan dokumentere rigtigt for den, og at man jo kan læse om symptomerne i blade og på nettet, end at beskrive min situation i forhold til sygdommen... Så faktisk kan jeg takke ham for den kamp jeg kæmper med systemet i øjeblikket, for lægekonsulenten har udfra det konkluderet at jeg sikkert bare er en diagnoserytter...

Men det er da dejligt at høre at nogen har noget ud af ham, for jeg har faktisk lige siden undret mig meget over hvad han dog overhovedet lavede i det fag hehe

K.h Mia
Tilbage til toppen
Mia
06 nov 2007, 14:48:33
Registeret medlem #64

webbelin skrev ...
Dette kan blive en rigtig god katalog
Tror mange vil blive rigtig glade for det
[ billede slået fra ]

Det kan du faktisk have ret i... Så jeg vil da gerne anbefale Jane Matissen i Odense. Hun var virkelig grundig i sin undersøgelse og både spurgte og mærkede... Hendes efterfølgende beskrivelse var også meget udførlig - og så var hun venlig!!! smile.png

K.h Mia
Tilbage til toppen
Tulle
06 nov 2007, 15:27:46
Gæst
Mia skrev ...

Det kan du faktisk have ret i... Så jeg vil da gerne anbefale Jane Matissen i Odense. Hun var virkelig grundig i sin undersøgelse og både spurgte og mærkede... Hendes efterfølgende beskrivelse var også meget udførlig - og så var hun venlig!!! smile.png

K.h Mia
[/html]

Jeg fik også diagnosen hos hende, og hun er rigt rar, og ved hvad det drejer sig om... hun fortalte hun havde meget kontakt til vores "fibmoder" Bente D Samsøe. Jeg er fra Frederikshavn, men var ligeglad med hvor og hvordan bare jeg ikke skulle vente 2 år, som jeg kengang i 2002 blev stillet i udsigt.

Man kan ringe til hendes sekretær og høre om ventetid, det gjorde jeg.
Tilbage til toppen
Kirsten Marie
08 nov 2007, 23:13:33
Gæst
Også jeg, kan anbefale Overlæge Heine Svarrer, Aalbor Sygehus... I forbindelse med, at socialforvaltningen ville gi mig afslag på forhøjelse af pension, har Heine Svarrer bedt mig sende kopi afslaget til ham. Imidlertid er min pensionssag taget op igen, men det er kun fordi jeg har tilstødende lungeproblemer.. Det korte af det lange er, ifølge Heine Svarrer, at socialforvaltningen ikke må give mig afslag på forhøjelsen, uden at begære yderligere undersøgelser, hvilket der ikke er belæg for..
Jeg blev rådet til at kontakte en advokat - jeg kan få fri proces - idet Heine Svarrer siger, at socialforvaltningen ikke kan li' det blæk, som en advokat skriver medtongue.png Jeg afventer - igen, igen - svar fra soc. forv.  Men man skal jo heller ikke plage de stakkels socialrådgivere.... Jeg startede jo først med at søge forhøjelse i april 2006!!!!!!

[ billede slået fra ] [/html]
Tilbage til toppen
Bette Pjok
08 nov 2007, 23:31:07
Administrator

Registeret medlem #1
Oprettet: 26 jun 2007, 16:55:48

Postnr. og By: 6372 Ravsted
Kirsten Marie skrev ...
  Jeg startede jo først med at søge forhøjelse i april 2006!!!!!! 

Jeg får pension efter den gamle lov. Jeg søgte om forhøjelse til højeste pension i slutningen af september 2006. Var til 2 undersøgelser, en ved en reumatolog i Sønderborg og en på reumatologisk afdeling på Sønderborg Sygehus.

Min sagsbehandler ringede til mig i slutningen af november 2006 og fortalte at min sag desværre trak noget ud på grund af alt det med kommunesammenlægninger.

I slutningen af marts fik jeg brev om at jeg fik forhøjelsen med tilbagevirkende kraft fra og med 1. januar 2007.

Da jeg fik tilkendt den mellemste førtidspension i sin tid gik det efter nogenlunde samme skema. Og så var det endda i en helt anden kommune, da jeg dengang boede i det storkjøvenhavnske byhelvede amazed.png
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Gå til side  1 2  

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF