Fibro Netværk Danmark :: Forums :: Generel debat :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Gode råd der kan lette vores hverdag…
Gå til side  1 2 3 [4]
Bestyrer: Bette Pjok, Flemming, Moderator
Ophavsmand Indlæg
Bodil
søn 02 maj 2010, 21:33

Registeret medlem #231
Oprettet: tor 20 nov 2008, 18:16

Det vil jeg give dig ret i majs.  Det sparer en masse tid og besvær hvis alt er på sin plads. 

Da min svigersøn for 23-24 år siden kom her i huset og skulle have noget at spise fra vores køleskab, åbnede han køleskabet og stod og kikkede og tænkte. Hvortil jeg bestemt sagde luk køleskabet og find ud af hvad du vil have inden du åbner det koster strøm at have den dør stående åben.
Han ville så gerne have et stk. rugbrød med leverpostej og rødbeder, jeg kunne sige hylden i midten er der pålæg på og hylden under er der blandt andet rødbeder, smøret er på hylden over pålæget, og rugbrødet er i skabet nærmest stuedøren, på hylden i brysthøjde i en blå box.

I kan tro han siden har drillet mig med min akkuratisme siden, men kan godt se det praktiske ved systemerne.

knuz fra Bodil

(. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . ) ❤ (. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . )

Tilbage til toppen
Anne Mette
man 03 maj 2010, 11:08
Registeret medlem #376
Oprettet: ons 24 mar 2010, 14:15

Sidder med et smil på læben.

De systemer kender jeg godt. Desværre er det ikke så let mens Helene er i den nysgerrige alder hvor skufferne skal endevendes, men det tager jeg med ro, det er ved at gå over igen med hende, hun har fået sin lyst styret.

Mit køleskab er også så jeg ved hvor alt er.

Mit tøj ligger i farveorden og sorteret efter "art".

Jeg har en veninde som driller mig med at det er autistiske træk og ja, det er det jo også på et plan, men tror de fleste mennesker har nogle punkter hvor det bare skal i et bestemt system.

Manden har lært at det er sådan, han fandt det morsomt at drille mig i starten og lægge ting andre steder, indtil en dag jeg havde en rigtig øv-dag og gik helt i panik og stortudede fordi jeg ikke kunne finde det jeg skulle bruge. Så holdt han op med det, for det gik op for ham, hvor vigtigt det er for mig at jeg ved hvor tingene er. Ellers glemmer jeg jo og kan bruge både tid og kræfter på at finde dem igen!
Tilbage til toppen
lillesnor
tir 11 maj 2010, 18:07
Registeret medlem #271
Oprettet: tor 26 mar 2009, 08:37

Hejsa, jeg har lige et lille tip hvis der ik er nogen der har skrevet det i forvejen. Sys dog ik at have læst det nogen steder endnu.
I ovnen har jeg altid en bageplade nederst i ovnen, for det er nemmere at tage den ud og gøre ren. End at ligge på knæ med hovedet halvt inde i ovnen for at gøre den ren..
Knus lillesnor
Tilbage til toppen
luske
man 17 maj 2010, 02:46

Registeret medlem #244
Oprettet: søn 28 dec 2008, 09:33

den med bagepladen i bunden af ovnen bruger jeg også

eller ligger et stykke bagepapir under fx. flødekartoflerne i et fad.... de flyder altid over og istedet for at gøre planden ren bage efter, smider jeg bare papiret ud

[ Redigeret man 17 maj 2010, 02:47 ]

venlig hilsen

luske/lykke
- ikke så lusket endda - Jeg er meget mere end min sygdom fibromyalgi -
Tilbage til toppen
majs
ons 19 maj 2010, 23:20

Registeret medlem #216
Oprettet: man 06 okt 2008, 22:01

Når jeg virkelig sover, har jeg som regel fået mig sniget godt og grundigt om på sidden i akavede stillinger
og der låser skellettet sig fat og det gør ondt når andre skal tage fat for at hjælpe mig ud af den (hybermobilitet skadende) stilling.

Derfor har jeg altid et lagen/håndklæde på tværs af sengen ( som et stiklagen)
Så kan mand/hjælpere trække/dreje mig om på ryggen uden at de skal gribe ind i mig.

Det er en kæmpe lættelse, for så er det kun men af stillingen som efterfølgende gør ondt / lættes og jeg bliver ikke så vågen som ellers, hvis de havde "sat fingrene i mig"

Sig til hvis jeg har forklaret det uforståeligt

Mvh
majs

Enhver er unik i sit væsen
Tilbage til toppen
Bodil
tor 20 maj 2010, 10:22

Registeret medlem #231
Oprettet: tor 20 nov 2008, 18:16

Hej majs !
Du har ikke forklaret det uforståeligt for mig, men jeg tænkte på har du ikke et vendelagen ?? tror jeg nok de hedder.
             Bodil

(. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . ) ❤ (. ❤ ‿ ❤ . ) ♪ ♫ • * ° * • . ° ¸ ❤ ¸ ¸. • * ° * • ♫ ♪ (. ❤ ‿ ❤ . )

Tilbage til toppen
Tina
tor 20 maj 2010, 19:36

Registeret medlem #310
Oprettet: fre 04 sep 2009, 22:36

Hej Majs.
Jeg syntes du skal spørge plejepersonalet om du ikke kan få en easyslide, når de vender dig med det, behøver du ikke at vågne, det fungrer som en plastikpose som er klippet op og som man så glider på, men det er ikke så varmt at ligge med som en plastikpose, der skal selvføgelig ligge et håndklæde eller ligende ovenpå, det er det de vender dig i, men du glider meget lettere rundt med det, håber de vil bevigle dig sådan et.

Knuz Tina.
Tilbage til toppen
majs
tor 20 maj 2010, 23:27

Registeret medlem #216
Oprettet: man 06 okt 2008, 22:01

Det vil jeg sørme lige tage op. - igen.

For jeg har før prøvet et glidelagen, men med det rutshede jeg alt for let over i de "forbudte" stillinger (hybermobiles ynlinge)

Men vendelagen og easysline skal jeg lige chekke op på, for det ville da være super hvis det kan gøres endnu bedre. Både for mig og hjælpere.

Knuss
og takheart.png
fra
majs

Enhver er unik i sit væsen
Tilbage til toppen
Gå til side  1 2 3 [4]  

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF