Forums
Fibronet.dk :: Forums :: Generel debat - ÅBEN sektion :: At leve med fibromyalgi - hvordan

<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>
Strækøvelser
Gå til side  1 2 3
Bestyrer: Bette Pjok, Engel
Ophavsmand Indlæg
Esbjergpigen
09 okt 2007, 15:17:17
Registeret medlem #35
Oprettet: 27 jul 2007, 21:21:45

Postnr. og By: Esbjerg
Hej med jer.

Jeg ville hører om der er nogen herinde der har nogle gode strækøvelser. Jeg synes tit at mine muskler føles anspændte. Og så tænker jeg tit på om det måske ville hjælpe med nogle stræk. Hvis der er nogen der har nogle gymnastik øvelser der er gode så er de også velkommen.
Tilbage til toppen
Tulle
09 okt 2007, 20:02:50
Gæst
Det var da ikke så tosset Esbjergenseren,  hvis nogle havde nogle strækøvelser vi kunne bruge, jeg tør ikke rigtig at strække, da den måde jeg har gjort det på bare gør alting værre.

Jeg boede forøvrigt nogle år i Esbjerg mens ungerne var små, ja den mindste, er endda født der, men jeg havde hjemve og tøffede af til norden igen wink.png

Tilbage til toppen
webbelin
09 okt 2007, 23:24:51
Registeret medlem #31
Oprettet: 18 jul 2007, 20:35:07

Postnr. og By: Nordjylland
Esbjergenseren skrev ...
Hej med jer.
Jeg ville hører om der er nogen herinde der har nogle gode strækøvelser.
Jeg fandt et RIGTIG  godt link her..med masser af gode råd og stræk Øvelser Fra NET fyssen

http://www.netfyssen.dk/stræk1.htm

Huskeregel:
  • Du må aldrig påføre smerte under strækket.

• Hvordan strækker man rigtigt?

• Stræk musklen langsomt så langt du kan Hold strækket 15 - 45 sekunder

• Slap langsomt af igen

• Gentag strækket – gerne mange gange i løbet af dagen

• Undgå at ”hugge” op og ned

• Hold ikke vejret mens du strækker

• Slap så vidt muligt af i alle muskler medens du strækker

• Udspænding kan i princippet ske når som helst

NB!
Bevæg kun det eller de led musklen spænder over.
Ved udstrækning af hasemusklerne, der går over
både hofte- og knæled,

bør man fx holde ryggen ret mens man strækker, så man ikke kompenserer og krummer i ryggen
(for at nå tæerne).

[ Redigeret 21 feb 2008, 11:08:34 ]
Tilbage til toppen
webbelin
09 okt 2007, 23:33:12
Registeret medlem #31

Jeg vil lede efter et Strækprogram )

[ Redigeret 08 feb 2008, 05:22:57 ]
Tilbage til toppen
Tulle
10 okt 2007, 09:27:21
Gæst
Du er da bare en knag weebelin biglaugh.png tusind tak for det, og så må vi i gang med at strække wink.png
Tilbage til toppen
webbelin
10 okt 2007, 10:10:31
Registeret medlem #31

Tulle skrev ...
Du er da bare en knag weebelin biglaugh.png tusind tak for det, og så må vi i gang med at strække wink.png
DET ER GODT!! wink.png
MEN Husk:
Du må aldrig påføre smerte under strækket.

[ Redigeret 08 feb 2008, 05:23:31 ]
Tilbage til toppen
Esbjergpigen
10 okt 2007, 10:15:51
Registeret medlem #35

Tusinde tak. Jeg vil prøve dem med det samme. Jeg har ikke prøvet strækøvelser endnu fordi jeg var bange for at gøre det forkert. Men de her er gode. Så kan man da næsten ikke gøre det forkert.
Til Tulle. Jeg er Esbjergenser med stort E. Er født og opvokset her og kunne aldrig tænke mig at flytte. Så jeg tror også jeg ville komme til at lide af frygtelig hjemve hvis jeg skulle bo et andet sted. Hvor i Esbjerg boede du???
Tilbage til toppen
Tulle
10 okt 2007, 10:33:40
Gæst
Esbjergenseren skrev ...
Til Tulle. Jeg er Esbjergenser med stort E. Er født og opvokset her og kunne aldrig tænke mig at flytte. Så jeg tror også jeg ville komme til at lide af frygtelig hjemve hvis jeg skulle bo et andet sted. Hvor i Esbjerg boede du???

Jeg boede ude på Thulevej, og gjorde det fra 1982 til 86. Det var helt nybygget dengang, jeg ved at det hele er blevet renoveret nu, da min søn, som er født på Sankt Joseph (f) har været der og kigge, han synes det var sjovt at se det igen, men han synes det lignede slum, men da vi boede der var det rigtig dejligt, men ååååh hvor var det dejligt at komme hjem igen da jeg er Frederikshavner med stort F wink.png Hvor bor du ?
Tilbage til toppen
Esbjergpigen
10 okt 2007, 10:38:49
Registeret medlem #35

Jeg bor i Sædding. Det er ikke ret langt fra Thulevej. Jo det hele er blevet renoveret derovre. Det skulle være helt nyt. Jeg går tur med et ægtepar hver morgen (med vores hunde) og de har sjovt nok lige fået tilbudt en lejlighed på Thulevej. Så de flytter den 1.dec. Så nu må jeg finde nogle andre at gå tur med om morgnen. Det skulle være blevet vildt lækkert derovre. Men jeg er nu glad for at bo her. Vi har det hele. Og så kendr jeg de fleste. Kender ikke rigtig nogen i Gjersing.
Tilbage til toppen
Tulle
10 okt 2007, 10:45:51
Gæst
Det er da et dejligt sted du bor, jeg handlede meget i Sædding, da der ikke var så mange forretninger omkring nybyggeriet, men der var en skole som den ældste af pigerne gik på, jeg tror den hed Blåbjerggård skolen question.png 

Tilbage til toppen
Gå til side  1 2 3  

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF